Olej do przekładni przemysłowych TRANSOL SP 150 uzyskiwany jest z selektywnie rafinowanych olejów mineralnych. Zawiera bezołowiowe dodatki poprawiające własności smarne (typu siarka-fosfor) oraz pakiet dodatków o działaniu przeciwkorozyjnym, podwyższającym odporność na utlenianie, przeciwpiennym, deemulgującym.
TRANSOL SP 150:
– chroni poszczególne części przekładni, tj. koła zębate, łożyska toczne i ślizgowe, przed nadmiernym zużyciem mechanicznym w trakcie normalnej eksploatacji, jak i w przypadku wystąpienia obciążeń udarowych,
– zabezpiecza przed korozją elementy konstrukcyjne przekładni wykonane ze stali i metali nieżelaznych przed chemicznym oddziaływaniem aktywnych składników oleju oraz produktów jego utleniania
– w wyniku wysokiej stabilności termooksydacyjnej umożliwia długotrwałą pracę w podwyższonych temperaturach bez utraty swoich właściwości
– zawarte dodatki przeciwpienne oraz deemulgujące przeciwdziałają obniżeniu własności smarnych oleju wskutek tworzenia się trwałej piany oraz emulsji olejowo-wodnej
TRANSOL SP 150 przeznaczony jest do:
– smarowania wysokoobciążonych mechanicznych przekładni urządzeń przemysłowych, przenoszących często obciążenia uderzeniowe, np. urządzeń walcowniczych w hutnictwie, maszyn budowlanych, maszyn pracujących w cementowniach, podnośnikach i urządzeniach przeładunkowych w przemyśle okrętowym, w obrabiarkach, w przekładniach turbin parowych i gazowych, w maszynach stosowanych w przemyśle papierniczym oraz w innych urządzeniach, w temperaturach do 120°C, wymagających użycia olejów o zwiększonej wytrzymałości warstwy smarnej na obciążenie
– stosowania w przypadkach, gdy przekładnie narażone są na agresywne działanie środowiska (para wodna, gazy korozyjne), jak również zmienne temperatury otoczenia (dźwigi, wciągarki, itp.).
Normy, aprobaty, specyfikacje
Spełnia wymagania:
DIN 51517 cz. 3 CLP
ISO 6743-6 L-CKD
US Steel 224
AGMA/ANSI 9005-E02
Parametry Jedn. Wartości typowe
Lepkość kinematyczna w 100 °C 11,2
Lepkość kinematyczna w temperaturze 40 °C mm2/s 152
Wskaźnik lepkości – 99
Temperatura płynięcia °C -23
Temperatura zapłonu °C 232
Działanie korodujące na płytce miedzianej, 3h/120 °C,
stopień korozji wzorce 1b
Odporność na emulgowanie,
czas rozwarstwienia się emulsji olej-woda 25
Własności smarne · wskaźnik zużycia pod obciążeniem (Ih) ·
ORLEN TRANSOL SP 150
Description
Olej przekładniowy
Jakość: ISO 12925-1 CKD
Lepkość: ISO VG: 150
Olej do przekładni przemysłowych TRANSOL SP 150 uzyskiwany jest z selektywnie rafinowanych olejów mineralnych. Zawiera bezołowiowe dodatki poprawiające własności smarne (typu siarka-fosfor) oraz pakiet dodatków o działaniu przeciwkorozyjnym, podwyższającym odporność na utlenianie, przeciwpiennym, deemulgującym.
TRANSOL SP 150:
– chroni poszczególne części przekładni, tj. koła zębate, łożyska toczne i ślizgowe, przed nadmiernym zużyciem mechanicznym w trakcie normalnej eksploatacji, jak i w przypadku wystąpienia obciążeń udarowych,
– zabezpiecza przed korozją elementy konstrukcyjne przekładni wykonane ze stali i metali nieżelaznych przed chemicznym oddziaływaniem aktywnych składników oleju oraz produktów jego utleniania
– w wyniku wysokiej stabilności termooksydacyjnej umożliwia długotrwałą pracę w podwyższonych temperaturach bez utraty swoich właściwości
– zawarte dodatki przeciwpienne oraz deemulgujące przeciwdziałają obniżeniu własności smarnych oleju wskutek tworzenia się trwałej piany oraz emulsji olejowo-wodnej
TRANSOL SP 150 przeznaczony jest do:
– smarowania wysokoobciążonych mechanicznych przekładni urządzeń przemysłowych, przenoszących często obciążenia uderzeniowe, np. urządzeń walcowniczych w hutnictwie, maszyn budowlanych, maszyn pracujących w cementowniach, podnośnikach i urządzeniach przeładunkowych w przemyśle okrętowym, w obrabiarkach, w przekładniach turbin parowych i gazowych, w maszynach stosowanych w przemyśle papierniczym oraz w innych urządzeniach, w temperaturach do 120°C, wymagających użycia olejów o zwiększonej wytrzymałości warstwy smarnej na obciążenie
– stosowania w przypadkach, gdy przekładnie narażone są na agresywne działanie środowiska (para wodna, gazy korozyjne), jak również zmienne temperatury otoczenia (dźwigi, wciągarki, itp.).
Normy, aprobaty, specyfikacje
Spełnia wymagania:
DIN 51517 cz. 3 CLP
US Steel 224
AGMA/ANSI 9005-E02
Parametry Jedn. Wartości typowe
Lepkość kinematyczna w 100 °C 11,2
Lepkość kinematyczna w temperaturze 40 °C mm2/s 152
Wskaźnik lepkości – 99
Temperatura płynięcia °C -23
Temperatura zapłonu °C 232
Działanie korodujące na płytce miedzianej, 3h/120 °C,
stopień korozji wzorce 1b
Odporność na emulgowanie,
czas rozwarstwienia się emulsji olej-woda 25
Własności smarne · wskaźnik zużycia pod obciążeniem (Ih) ·
obciążenie zespawania (Pz) 47 250
Related products
FUCHS RENOLIN CLP 150
Read moreFUCHS RENOLIN DTA 32
Read moreFUCHS RENOLIN PG 150
Read more